Kyoto
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kyoto


 
PääsivuHakuLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Uskonnot

Siirry alas 
+6
Angoisse
Shipupo
^hizumi^
Natsue
Nuuhku Sakura
Bad_Alice
10 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Shipupo
Saippua



Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 11.01.2008

Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitimePe Helmi 22, 2008 4:54 pm

Tähän väliin, siis onko totta, että kouluista otetaan uskonto pois? Taino siis ettei se ole enää pakollinen? En tiedä mistä olen tuon kuullut... ;o

Ja siis sehän on totta, uskonto antaa perjaatteessa voimaa ihmisille, varmasti vanhoille ainkin.. Kun tietää olevan juuri se toinen hyvä paikka. Onhan se kaunista ajatella niin. ;3

Minulla on uskonnoista todella ristiriitainen mielipide. Niissä on hyvää, mutta huonoakin löytyy riittämiin. Olen vain onnellinen, ettei Suomessa lopulta kirkko ole mitenkään vahva elin, sillä en pidä kahleista asiaan, jota en kannata.
Tietenkin kristinuskolla on minunkin tuntemiini arvoihin, moraaliin vaikutusta. Tiedän miten pitäisi olla, muttei ole aivan pakko. Kirkolla on meihin kaikkiin vaikutus. Jotenkin. Taino uskonnoilla.

Itse en ole mitenkään uskossa. Elän ihan itse omilla siivilläni. Minulla ei ole ikinä riittänyt usko esimerkiksi Jumalaan, joka vahtisi ja suojelisi minua, mutta rangaistuksia tuleekin jokaisesta hyvästä asiasta.
Enkä oikeastaan ole vielä kokenut tarvetta uskoon. En tiedä, minulla on myös kasvatusympäristöni.. Perheeni/sukuni ei ole erityisemmin uskossa. Monet halveksuvat. Olen samoilla kannoilla. Ei ole tarvetta.

Enkä jaksa olla kauan ihmisen kanssa, joka on hirvittävän hurskas, siis jos se näkyy 24/7 hänen käytöksessään. Ja juuri, ei seksiä ennen avioliittoa.. Ei näin..
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitimeSu Helmi 24, 2008 8:16 pm

OFF:

Meillä olisi ollut perjantaina joku samperin Kokko Gospel messu, enkä todellakaan mennyt.
Sillä hengasin siihen aikaan MINNAN,ichin ja kuroin kanssa kaupungilla 8D
(minna oli pakko laittaa takaisin maksuksi isolla 8D)
Se kesti kaksi tuntia. En todellakaan olisi mennyt.
Nyt sitten vain joudun korvaamaan sen, jollain jeesus-esitelmällä luultavasti.
Kiitos.
Takaisin alkuun Siirry alas
Angoisse
Saippua
Angoisse


Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 30
Paikkakunta : Kontiolahti
Registration date : 02.03.2008

Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitimeMa Maalis 03, 2008 4:24 pm

En kuulu kirkkoon, koska vanhemmat oli ajattelleet, että voin sitten itse päättää aikuisena, että haluanko liittyä johonkin uskonlahkoon vaiko en.
Kävin ala-asteella uskonnontunneilla, koska reksi ei suostunut järjestämään miulle ET-opetusta, koska meidän pienessä koulussa ei ollut kuin yksi oppilas, joka ois ET-opetusta tarvinnut 8< mutta nyt kun pääsin ala-asteen kahleista ja siirryin yläasteelle, niin pääsin käymään ET-tunneilla.

En tunne itseäni uskonnoliseksi ihmiseksi, ja ennen minua ahdistikin käydä kirkossa, koska monesti papit sanoivat meilläpäin jotain tyyliin: ''Te kaikki kastetut ja kirkkoonkuuluvat tulette pelastumaan, muut joutuvat helvettiin''. Nykyisin tykkään aina silloin tällöin käydä kirkossa, koska siellä saa ikäänkuin olla rauhassa, eikä kukaan häiritse.

Monesti jos tyypit kuulee, että mie en kuulu kirkkoon, niin ne ajattelee, että mie olen jonkin sortin paholaisheppu, joka vihaa kaikkia uskontoja ja on polttelemassa kirkkoja.
Sellanen ajattelu käy kyllä välillä pattiin, nimittäin mie oon yleensä aina puolustamassa melkeinpä kaikkia uskontoja :'> ja oon yleensä niskavillat pystyssä, jos joku miun kaveri pilkkaa jotain uskontoja. Miun mielestä nimittäin jokainen saa uskoa ihan mihin haluaa, pelkäämättä sitä, mitä muut ajattelee -.-'

Ja joo, en tule ikinä varmaankaan käymään riparia, mutta olis suunnitteilla mennä ens kesänä protulle
Takaisin alkuun Siirry alas
Nuuhku Sakura
Saippua
Nuuhku Sakura


Viestien lukumäärä : 33
Ikä : 31
Paikkakunta : Saastapalatsi
Registration date : 11.01.2008

Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitimeTi Maalis 04, 2008 1:37 am

Angoisse, minulla käy kateeksi, olen yrittänyt kaksi vuotta päästä ET - tunneille, mutta ei mitään mahiksia meidän koulussa, koska täällä kirkko on liian vahva elin, meille ei edes olisi opettajaa.

Minusta on tosi perseestä, kun ajatellaan, että kun ei kuulu kirkkoon, niin vihaa kaikkia uskontoja, esim. Minä en ole kristitty, ja ihmiset monesti leimaa minut saatananpalvojaksi. (Kun kerroin tästä toiselle parhaista kavereistani, se ulvoi naurusta viisitoista minuuttia... Että näin helposti minusta voisi tulla saatananpalvoja xD)
Ei pitäisi tuomita koiraa turkin perusteella.

*kumartaa*
Takaisin alkuun Siirry alas
http://nuuhkusakura.deviantart.com/
Angoisse
Saippua
Angoisse


Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 30
Paikkakunta : Kontiolahti
Registration date : 02.03.2008

Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitimeKe Maalis 05, 2008 11:56 pm

Pakko nyt mainita, että kerran kun olin tulossa essolta pois, niin kadulla joku vanha mies pysäytti miut ja alkoi selittää jotain tyyliin: ''Tyttö, vaikutat satanistiselta ihmiseltä, voisinko antaa sinulle pienen valaistushetken. En pakota sinua mihinkään, vaan yritän puhdistaa sinut, jotta saatana lähtisi pois sinun sielustasi.'' Mie olin hiukan ymmälläni o_o se selitti miulle kaikkee varmaan vartin ajan ja anto miulle vielä jonkun lapunkin, missä oli otteita raamatusta.
Se oli kyllä tosi valaiseva kokemus kerta kaikkiaan :'>
Takaisin alkuun Siirry alas
Raphael
Saippua
Raphael


Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 10.01.2008

Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitimeTo Maalis 06, 2008 12:12 am

^ Tietyllä tavalla vähän loukkaavaa tommoinen - kuitenkin ulkonäkö voi pettää. Vaikken tiedä miltä sä näytät, niin "kaltaisesi satanistisen näköinen ihminen" olisi voinut olla vaikka kuinka uskovainen, joka loukkaantuisi moisesta kommentista. :O
Himouskovaiset kyllä tykkää avautua ihmeellisesti. Kerran oltiin yhden koulukaverin kanssa lounastamassa jossain puistossa, kun siitä meni ohi semmoinen nainen, joka pysähtyikin sitten selittämään meille kaikkea. Se selitti pitkään, ja me kyllä ikään kuin kohteliaasti kuunneltiin, mutta kyllä taatusti kummastakin paistoi läpi se, ettei kiinnostanut yhtään. Mietittiin, että hitto, eikö se todellakaan tuntenut itseään missään vaiheessa vaivaantuneeksi, kun antaumuksella jatkoi vain? Ja saatiin pienet mainoslehdykät...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ra-phael.livejournal.com
^hizumi^
Vaahto
^hizumi^


Viestien lukumäärä : 46
Registration date : 10.01.2008

Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitimePe Maalis 07, 2008 5:04 pm

Just^^'' Törkeetä tuollainen käytös, mut ne on just niitä uskovia, jotka osuu kohdallesi kadulla (puistoissa, bussipysäkeillä). Jostain syystä mä myös herätän (ulkonäköni perusteella?) halun alkaa saarnaamaan.

Se alkaa eka siitä pikku lappusesta, otan kohteliaasti - ja tungen taskuuni. Sit tää/nää henkilöt näkee sen jonain virheenä valona. Alkaa paasaus - kuten mulle viimeksi - et 'Mites sulla noi uskonasiat ..?' Minä kysyvän ja vaivaantuneen näköisenä Ò_Ó

'No et onko Jeesus löytänyt tiesi elämääsi?' Sanon yleensä jotain epämääräistä yninää tai muminaa vastaukseksi, kerran sanoin et 'Kyllä kiitos, uskonasiat on olleet kansakoulusta jo ihan kunnossa' Ei sekää riittänyt >__<

'Tiesitkö, että joulu ei oo Jeesuksen oikea syntymäaika, ja joulu on oikeesti pakanallinen juhla?' Jollei siinä vaiheessa bussi olis tullut (kun multa alkoi tuprutella savua nenänsieraimista ja varmaa korvistakin, ja aloin uhkaavasti punottaa nassustani), olisin sanonut sille naiselle/mummolle jotain todella ilkeää n__n.

Mikä oikeuttaa kadulla tai jossain (missä tahansa julkisella paikalla) just pukeutumisen tai muun 'teko' syyn vuoks alkaa paasaamaan uskosta? Arghh ...
Takaisin alkuun Siirry alas
overlow
Pienen pieni saippuakupla!
overlow


Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 32
Registration date : 28.03.2008

Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitimeTo Huhti 17, 2008 9:39 pm

En tiedä miksi tulevat, minulle ei onneksi olla tultu tuollaista tuputtaan, Se kyllä varmaan johtuu siite että suurimmaksi osaksi vietän aikani neljän seinän sisässä. Minulle kyllä juopot tullut monesti jotain omituisia höpiseen, mutta niistä ei enenpää koska ne ei aiheeseen kuulu.

Uskoltani olen tämä perus suomalainen evankelisluterilainen tai mikä liekään. Kuitenkaan hirveen aktiivinen en sen kanssa ole. Kirkossa käyn vaa sen mitä pakotetaan ja näin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Syn7h
Vaahto
Syn7h


Viestien lukumäärä : 69
Paikkakunta : Tietokoneesi kovalevyllä >:)
Registration date : 04.04.2008

Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitimeMa Toukokuu 05, 2008 10:39 pm

Minä olen satanisti, harrastuuksiini kuuluu kirkkojen polttelu ja hautakivien kaatelu,
no ei vaineskaa! Ei se ole satanistien puuhaa, vaan niinkutsuttujen saatananpalvojien.
Satanismiin ei liity minkäänlaista rikollista toimintaa, toisin kuin miten itse asian katson, saatananpalvonta ei ole mitään muuta kuin rikollisuutta piilotettuna uskonnon nimen alle.
Vaikkakin saatananpalvonta ei ole tunnistettu uskonto, toisin kuin satanismi.

Se sitten miten satanismi ja saatananpalvonta eroaa toisistaan on helppo selittää, satanistit eivät usko jumaliin, eikä siis myöskään saatanaan. Ainoastaan itseensä, ja on siis käytännössä oma jumalansa.
Kun taas saatananpalvojat uskovat saatanan olevan jumal hahmo, paholainen, peräisin kristinuskosta.
Ja Anton Szandor LaVeyn kirjassa The Satanic Rituals sanotaankin suurinpiirtein näin:
"Rituaaleissa käyttämämme 'Hail Satan!' ei tarkoita sitä mitä kristinuskon tarinat tunteva yleensä luulee sen tarkoittavan, satanisti kun ei tiedosta saatanaa minkään muun uskon jumalana tai paholaisena. Siksi voisimmekin sanoa 'Hail Me!' eikä 'Satan', mutta kutakuinkin jokaisella satanistilla on oma käsitys saatanasta ja täten kaikille ei olisi sopivaa sanoa 'Me'"

Ja kuten edellisessä lauseessa ilmeni, satanisteille saatana edustaa eri asioita,
joillekkin se edustaa luonnon voimia ja joillekkin ihmisen perusolemusta jne. Eri mielipiteitä on yhtä monta kuin satanistejakin.
Mutta asiaa sekoittaa se että suurin osa saatananpalvojista sanoo olevansa satanisteja, mutta yksikään satanisti ei sano olevansa saatananpalvoja, mikä mielestäni siis johtaa siihen tulokseen että saatananpalvojat ei itseasiassa tiedä yhtään mitään satanismista.

Ja mitä rituaaleihin tulee, ne ovat pelkkää psykodraamaa, näytelmää, millä pyritään säätelemään itseä sekä ympäristöä.
Rituaaleja on kolmea tyyppiä: Seksirituaali, myötätuntorituaali ja tuhoamisrituaali.

Seksirituaalilla pyritään voimistamaan seksuaalisia ajatuksia jotakuta henkilöä kohtaan ja käyttämään näitä hyväksi.

Myötätuntorituaalilla haetaan positiivia ajatuksia jotakuta muuta ihmistä tai itseä kohtaan, esimerkiksi läheisesi on kipeä ja toivot hänen parantuvan, tai haluat tulla itse rikkaaksi : DD

Tuhoamisrituaalilla pyritään purkamaan vihaa jotakuta ihmistä kohtaan, ja tietenkin lopuksi toivotaan että kyseinen ihminen oikiastikkin tuhoutuu ;)

Rituaaleilla ei siis tarkoiteta mitään lapsien tai eläinten uhraamista saatanalle.
Satanisti ei koskaan satuttaisi lasta tai eläintä. Eikä myöskään viiltelisi itseään, sehän olisi jumalan tappamista.
Tässäkin asiassa saatananpalvojat ovat erimieltä, ja silti väittävät olevansa satanisteja.

Mitä minuun itseeni tulee, olen kirkon listoilla, koska vanhempani eivät anna erota ennekuin olen täysi-ikäinen (ens vuonna siis^^), kiristävät minua asioilla kuten etten saa joululahjoja jos eroan, kutsuisin sitä uskonnon pakottamiseksi. Enkä edes tajua miten joululahjat ja kristinusko liittyvät toisiinsa, vai mainitaanko raamatussa jtn joululahjoista?
Rippileirin kävin, mutta vain siksi että sain sähkökitaran ja tukun rahaa ;)

Jos on lisäkiinnostusta niin suosittelen tutustumaan Saatanan Kirkon omiin nettisivuihin: Church of Satan
Sieltä muuten löytynee suomenkielinen tervetuloa teksti sekä pari muuta kirjoitelmaa suomeksi. ;)

Ja tietenkin minulta vois kysyä, vastaan omien tietojeni pohjalta. ^^
Takaisin alkuun Siirry alas
Violet
Saippua
Violet


Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 14.09.2008

Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitimeLa Syys 27, 2008 11:45 pm

Olen lukenut the Satanic Bible:n. Se oli ihan mielenkiintoista lukea, mutta ei mitenkään vedonnut muhun. En tiedä mihin uskon. Kuulun kirkkoon, mutta en todellakaan usko mihinkään kristinuskon aatteisiin. Enkä oikeastaan minkään uskonnon, mihin olen tutustunut. Kai jatkan vain näin, ja kehitän itse oman kuvani maailmasta ja jumalasta (jokin voima on varmasti olemassa).

Osaako joku muuten kertoa, mitä eroa on Saatanallisella raamatulla ja Mustalla raamatulla? Tai siis tiedän, että ne ei ole ollenkaan sama asia, mutta mikä Musta raamattu oikeastaan edes on? Ja mistä sen voi löytää?
Takaisin alkuun Siirry alas
Syn7h
Vaahto
Syn7h


Viestien lukumäärä : 69
Paikkakunta : Tietokoneesi kovalevyllä >:)
Registration date : 04.04.2008

Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitimeTo Loka 16, 2008 9:33 pm

Musta Raamattu on kristillistä tekstiä, jotkut sanonee että Mooseksen kadonneet 6 ja 7 kirja, joita ei raamatusta löydy. Itse en usko että noin olisi. Ja jos en väärin muista niin tuo väite on todistettu valheelliseksi. Itse kirja pitää sisällään jos jonkinmoista loitsua ja sinettiä jne. Kirja löytynee ihan kirjakaupoista, omani ostin akateemisesta. Tuntomerkit on musta kansi ja epämääräisen näkönen symboliketju valkoisella kannessa, ja sivussa lukee "Musta Raamattu 1849".
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Uskonnot - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Uskonnot   Uskonnot - Sivu 2 I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Uskonnot
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kyoto :: Yleiset :: Yleinen-
Siirry: