Kyoto
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kyoto


 
PääsivuHakuLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Masennus

Siirry alas 
+8
^^bou_-
ihhihi
Syn7h
mare
overlow
Muffin--
Raphael
Natsue
12 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija




Masennus Empty
ViestiAihe: Masennus   Masennus I_icon_minitimeTi Maalis 25, 2008 10:32 pm

Mitä olette mieltä masennuksesta? Onko se pelkkää huomionhakuista vinkumista? Mikä teitä masentaa? Kaikkea tätä ja muuta, olkaa hyvät~

Wikipedia kertoo.

"Masennuksen keskeinen oire on vakava ja pitkäkestoinen mielialan lasku, joka kestää vähintään kaksi viikkoa. Muita yleisiä oireita ovat mielenkiinnottomuus, voimakas väsymys, aiheettomatkin syyllisyydentunteet, ruokahalun muutokset, unettomuus tai ylenmääräinen nukkuminen, itsetuhoisuus ja ajatukset tai puheet kuolemasta tai itsemurhasta. Henkinen vireys ei ole kohdallaan, ja pienetkin tehtävät vaativat erittäin suurta ponnistelua. Tilaan liittyy usein keskittymiskyvyn ja muistitoimintojen heikkenemistä. Muita depression oireita ovat mm. uupumus, kyvyttömyys nauttia tavallisista asioista, arvottomuuden tunne, ärtyneisyys, itkuisuus tai vaikeudet itkeä, epämääräiset kivut, vähentynyt seksuaalinen mielenkiinto ja aktiivisuus, painon muutokset, päänsärky ja vatsavaivat."

Jestas. Niitä on paljon.

Masennuksen oireita. Kuinka monta löydätte itsestänne? Jatkuu~

//editto. 20. Hupsis.


Viimeinen muokkaaja, minnako pvm Ke Maalis 26, 2008 10:59 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeKe Maalis 26, 2008 10:51 pm

Löydän tuosta.. ainakin..

15. Kaikista noista <3
Ah, mitä muuta voi sanoa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Natsue
Admin
Natsue


Viestien lukumäärä : 365
Registration date : 09.01.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeKe Maalis 26, 2008 11:09 pm

minäpäs 16 : o ollaan me vaan aika sakkia. Vois tehdä projektin. Kaikki alkaa tarkkailemaan tekemisiään ja parannetaan hiljalleen noista kaikki pois. ^ ^
Kaikilla parempi olo.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://kyoto.palstani.com
Raphael
Saippua
Raphael


Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 10.01.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeKe Maalis 26, 2008 11:29 pm

Mitä mieltä masennuksesta... Mm.

Mitenkään kenenkään tuntoja väheksymättä, olin itsekin perin alakuloinen siinä 13-14-vuotiaana, etten sanoisi angstinen. Joo, siihen aikaan ei ollut niin paljon kavereita noin esimerkiksi, ja niiden joidenkin kanssa oli vaikeaa. Teini-iän identiteettikriisi oli mulla silloin pahimmillaan ja vaikka mitä, mutta näin jälkeenpäin en sanoisi kuitenkaan olleeni masentunut.

En todellakaan yritä väheksyä kenenkään ongelmia tai sanoa että "vittu teidän kanssa, kuitenkin kaikki on ihan hyvin, kunhan huomioo haluatte", kun en tilanteitanne tiedä. Kuitenkin nuorilla on tietynlainen alakulo erittäin tyypillistä, sellainenkin, johon liittyy noita oireita vahvoinakin, muttei se välttämättä kuitenkaan ole masennusta noin sairautena. Mutta korostan edelleen, etten yritä vähätellä mitään.

Masennuksesta noin sairautena on sikäli paljon omakohtaista kokemusta, kun eräs läheinen siitä kärsii. Eikä se ole läheisillekään helppoa. Koska en ole psykologiaan perehtynyt, en tiedä mitä kaikkea voi oikeasti selittää sillä masennuksella, mutta kuitenkin...

On aika turhauttavaa, kun ei pysty auttamaan toista. Voin myöntää, etten todellakaan pysty aina hänen tuntojaan ymmärtämään, mikä ei sinänsä auta siinä auttamisessa. Tämän henkilön mielenterveysongelmiin liittyy tosin esim. paniikkihäiriöt, joiden syytä en todellakaan voi käsittää, oireet ehkä sitten voinkin - enkä voi tehdä mitään, koska en voi poistaa kohtausten syytä. Noin muuten tukisin, jos vain tietäisin miten. Aina ei tosin huvittaisi tukeakaan - on ilkeää kuulla, kuinka "kukaan ei tue", vaikka sitä oikeasti yritetään. Kaikki yrittäneet taitavat olla yhtä mieltä siitä, että tukea on vaikea antaa, kun usein sitä ei sitten kuitenkaan haluta. Yritin kerran hienovaraisesti vihjata, josko hän itse ikään kuin "blokkaa" sen tuen, mitä hänelle yritetään tarjota - niinkuin väittäisin asian olevan - mutta lopputulos oli se, että hän loukkaantui vihjailuista, että voisi olla itse jotenkin syyllinen johonkin.

Joskus, kun jokin pieni asia menee väärin, hän saattaa loukkaantua ja todellakin sulkeutua kuoreensa ja pitää mykkäkoulua. Silloin hänen näkemyksensä tilanteesta on, että kukaan ei välitä, ihmiset ovat vain niin kylmiä, kun lakkaavat puhumasta hänelle, vaikka hän tarvitsisi tukea masennuksessaan. Ja se taas turhauttaa, kun kaikki muut näkevät asian niin, että hän lakkaa puhumasta. Hän ei yleensä myönnä sitäkään. Ja näinä aikoina kuvaan saattaa tulla erilaiset uhkailut, jopa erinäiset vihjailut itsemurhasta tai "jostain, mitä tuleman pitää".

Ja hänen ympärillään on joukko huolestuneita ihmisiä, jotka yrittävät ymmärtää ja tukea ja erityisesti sietää sitä, että heidän välittämistään aliarvioidaan. Ja kaikki ovat yhtä hukassa, kun kukaan ei tiedä mitä tehdä. Kukaan ei myös oikein ymmärrä, mikä olisi perimmäisin syy kaikkeen. Kyllä, näemme, että hänen elämässään on joitakin vaikeita asioita, mutta ainakin hänellä olisi niitä, jotka välittävät ja tukevat, tai tukisivat jos sitä otettaisiin jotenkin vastaan.

Ammattiauttajiin hän on sentään yrittänyt turvautua monia kertoja, tulokset eivät ole ehkä olleet niin kehuttavia...

Mitä noihin masennuksen oireisiin tulee, vaikka löytäisin jotain itsestäni, en liittäisi niitä masennukseen. Olen kyllä saanut masentua em. henkilön takia niin moneen otteeseen, mutta olen päättänyt, etten aio romahtaa itse sen takia. Olen päättänyt pysyä vahvana ja elää omaa elämääni, koska mun ei tarvitse antaa jonkun toisen pilata sitä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ra-phael.livejournal.com
Vieraili
Vierailija




Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeTo Maalis 27, 2008 5:25 pm

löysin ainaki 13. en erikoisen masentuneeks ittiä luokittelis, jote kai nuo voi johtua jostaki muustaki :'o
Takaisin alkuun Siirry alas
Natsue
Admin
Natsue


Viestien lukumäärä : 365
Registration date : 09.01.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeTo Maalis 27, 2008 7:03 pm

Tietenkin niitä löytyy kaikilta. Ei ole ihmistä kenestä ei nuita oireita löytyisi.
Itsellänihän löytyy se 16 mutta en itseäni silti lukisi masentuneeksi O_o
Takaisin alkuun Siirry alas
https://kyoto.palstani.com
Muffin--
Moderaattori
Muffin--


Viestien lukumäärä : 130
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 11.03.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeTo Maalis 27, 2008 9:17 pm

Mä löysin itestäni 6. Mun sisko on potenu masennusta, mut mä en oo ees hoksannu että sillä olis ollu tollasia oireita O__o
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Maalis 30, 2008 5:43 pm

....niin kuin Ryutarollakin. Eihän Ryutarosta löydä mitään masennuksen merkkejä ulkoisesti, Akirakin sanoi, ettei se ollut aluksi löytänyt, mutta...

köh, offia.

Lapsista näkyy kuulemma parhaiten masennus sen leikeistä. Se saattaa leikkiä murhaleikkejä (ei mitään poliisia ja roistoa vaan kunnon murhaleikkejä) ja se saattaa piirtää peikkoja huutamaan ja itkemään. Ainakin mun psykiatrin mukaan.

...aika rankkaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Maalis 30, 2008 6:13 pm

mie löysin itsestäni ainakin 15.

joistain en ole loppujen lopuksi ihan varma.
Takaisin alkuun Siirry alas
Natsue
Admin
Natsue


Viestien lukumäärä : 365
Registration date : 09.01.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Huhti 06, 2008 9:45 pm

Kertokaahan. Jos huomaa ystävällään tai vastaavalla masennuksen. Miten tilanteeseen pitäisi puuttua tai miten voisi ystävää auttaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://kyoto.palstani.com
overlow
Pienen pieni saippuakupla!
overlow


Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 32
Registration date : 28.03.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Huhti 06, 2008 10:36 pm

aika monta löytyy mutten jaksa laskea.

No ainakin olla sille tueksi tarrutua kiinni eikä jättää yksin ja kuunnella häntä. Kertoa hänelle kuinka välittää yms... Ei se kummoisia toimia loppuen lopuksi vaadi, ihan arkisetkin asiat ovat avuksi, vaikka vain että sanoo moi ja muutenkin huomioi.
Takaisin alkuun Siirry alas
mare
Saippua
mare


Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 31
Registration date : 25.03.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeMa Huhti 07, 2008 5:34 pm

Okei joo lol mulla on kaikki maholliset nuista, aina yhteen asiaan liittyvät D:

Lainaus :
Kertokaahan. Jos huomaa ystävällään tai
vastaavalla masennuksen. Miten tilanteeseen pitäisi puuttua tai miten
voisi ystävää auttaa?
.........
Tässä tilanteessa pitää pitää tarkkaa huolta siitä ystävästä, ja jos se puhuu itsemurhasta, nii sillo varsinki pitää pitää huolta.

Mun kaveri teki tässä viikonloppuna itsarin.

Okei, se ei ollu mun tietääkseni ainakaa mitenkään masentunu, mutta silti. Se sai mut masentumaan vaa lisää. Tuntuu, että kaikki paska on vaa nyt kerralla kaatunu niskaan, ja että elämää ei oo tehty mua varten, sama heittää veivit. Mutta en välttis sitä kuitenkaan tee, koska mulla on liikaa asioita koettavana. Ihan liikaa asioita koettavana.
Mutta joo, eihä sitä tiiä, saattaaha mulla olla vaikka semmonen kohtalo, että kuolen huomenna. Ei sitä koskaa voi tietää. Se on kohtalo, kohtalo määrää kaiken. Paska juttu.

En oo pitkiin aikoihin ollu sisäisesti, oikeasti ilonen. Ehkä saatan muulle maailmalle vaikuttaa pirteeltä, mutta jos tyypit tietäs mitä ajattelen, nii ne veis mut mielisairaalaan hoitoon. Oon miettiny, että mitä jos tosiaan tekisin sen itsarin? Ehkä kukaa ei jäis kaipaamaan. Oon tähänki mennessä ollu ihmisille vaa tyyppi, jolle kerrotaan kaikki huolet ja paskat muista ihmisistä (koska en kerro asioita eteenpäi) ja sitte musta ei muuten välitetä. Ehkä en ookkaan mitään muuta.

Ehkä elämä on vaa vitunmoista feikkiä. Ehkä mun elämällä ei oo mitää tarkotusta. Oon vaa joku kiertolelu.

Tää on sairasta.
Takaisin alkuun Siirry alas
overlow
Pienen pieni saippuakupla!
overlow


Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 32
Registration date : 28.03.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeMa Huhti 07, 2008 6:41 pm

Oikeestikko? voi ei : / otan osaa *hali*. Sullon varmasti nytte vaikeet, muista et jos haluut nii mulle voi puhuu ainaskin. Ei tosiaan ole sama jos heittäsit veivit, ei tosiaan me kaikki pidämme sinusta ja jäisimme kaipaamaan kovastikkin.

Kyllä sinä varmasti olet muutakin, Ihmiset vain on paskoja, itsekkin olen tohon joutunut monesti et vaa huolet kerrotaan ja sit jätetään yksin. Sinä olet tärkeä monelle ihmiselle
Takaisin alkuun Siirry alas
Syn7h
Vaahto
Syn7h


Viestien lukumäärä : 69
Paikkakunta : Tietokoneesi kovalevyllä >:)
Registration date : 04.04.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeKe Huhti 09, 2008 11:06 am

Itse löysin vain 11 oiretta, silti lääkäri tuputtaa mulle kokoajan uusia lääkkeitä, en mielestäni edes ole masentunu O_o Ikinä en ole mitään itsemurhaan liittyvääkään miettinyt, ja olenkin sitä vastaan myös "uskonnollisista" syistä. Niin juu ja tunnin päästä on lähtö TAYSsiin jonku psykologin vastaanotolle, siitäsitten vielä Ylöjärven Terveyskeskukseen lääkärin luo. Huoh, olisin mielummin vain koneella :D
Takaisin alkuun Siirry alas
ihhihi
Saippua
ihhihi


Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 10.05.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeLa Toukokuu 10, 2008 11:19 pm

Must tuntuu et mä oon maentunu 8<<< ku mä biiltelen ja tällast jha must tuntuu et sei oo iha oikee 8< tai siis must tuntuu et kukaa ei rakasta mua ku mä oon tällane 8< ei äitikää mua rakasta ku se on sanonukki sillee ja mä en voi luottaa siihe 8<

miks musta oikeesti tuntuu et oon masentunu????

mä varmaan oikeesti tarttisin jotain pillereitä ettie mun tsrttis aina ottaa puukkoo 8< paetavetiteeki käytän josku mut puukko on helpompi 8< sori nyt jos kerron mut oonk s mä masentunu??????
Takaisin alkuun Siirry alas
^^bou_-
Vesi



Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 10.05.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeLa Toukokuu 10, 2008 11:29 pm

^ oot iha salee masentunu ! mee hoitoo pentu

mulla taas o masennus ko mun pikkuevli väittää nii 8<< se siis tietää siit et viiltelen partaveitsel niinko ihhihiki 8<<< mut onneks mul o sentää mun kaverit jotka ei kumminkaa välitä must

sori täst tuli vähä segava ja off mu anteekssss
Takaisin alkuun Siirry alas
ihhihi
Saippua
ihhihi


Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 10.05.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Toukokuu 11, 2008 12:16 pm

Tiiäkkös bou ei munkaa kaverit vältiä must 8<< ne on sanonu et ne välittää mut ei ne bkuiteskaa välitä ja mä tiedän sen 8< tää saattaa kuullostaa tosi lapselliselt mut hei yrittäkää uskoo ettei se oo ja et muhun oikeesti sattuu 8<
Takaisin alkuun Siirry alas
Natsue
Admin
Natsue


Viestien lukumäärä : 365
Registration date : 09.01.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Toukokuu 11, 2008 12:20 pm

Teidän pitää etsiä uusia ystäviä. :o Kunnon ystävät välittää.
Mieluummin vähän kunnon ystäviä kun paljon sellaisia jotka ei hädässä pysykkään vierellä : O
Takaisin alkuun Siirry alas
https://kyoto.palstani.com
^^bou_-
Vesi



Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 10.05.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Toukokuu 11, 2008 12:21 pm

meijjän pitää varmaa lyöttäytyy yhteen ihihihihihihihihi ! <33 voidaa viillellä yhes villa sukkilla ja hukuttautuu siriappiii !

sit meit olis niinq kaks ja voita s olla kaverit !
Takaisin alkuun Siirry alas
ihhihi
Saippua
ihhihi


Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 10.05.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Toukokuu 11, 2008 12:22 pm

hei bou mä haluun sun mesen ku vaikutat kivalt!!! <3 sendi vaik yksärii jooko??????
Takaisin alkuun Siirry alas
Natsue
Admin
Natsue


Viestien lukumäärä : 365
Registration date : 09.01.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Toukokuu 11, 2008 12:23 pm

Sinullahan ei ollut meseä?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://kyoto.palstani.com
ihhihi
Saippua
ihhihi


Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 10.05.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Toukokuu 11, 2008 12:23 pm

ei ookkaan mut mä käyn välil kaverin koneel ja sen meses ^^
Takaisin alkuun Siirry alas
^^bou_-
Vesi



Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 10.05.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Toukokuu 11, 2008 12:27 pm

en osaa gäyttää yksäriiii 8<<< < mut se o niinq kaunispalapeli @ hotmail.com
voidaa vaix sopii tapaamine ?!?!?! ja sit viillelle
Takaisin alkuun Siirry alas
ihhihi
Saippua
ihhihi


Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 10.05.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Toukokuu 11, 2008 12:29 pm

jooo hei asuks s'ki treel? :''''3
Takaisin alkuun Siirry alas
^^bou_-
Vesi



Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 10.05.2008

Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitimeSu Toukokuu 11, 2008 12:32 pm

vammalas :ss mu se o melgee treel
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Masennus Empty
ViestiAihe: Vs: Masennus   Masennus I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Masennus
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kyoto :: Yleiset :: Yleinen-
Siirry: