Kyoto
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kyoto


 
PääsivuHakuLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Kielitaitonne

Siirry alas 
+5
Muffin--
Syn7h
Roccck_69
overlow
Natsue
9 posters
KirjoittajaViesti
Natsue
Admin
Natsue


Viestien lukumäärä : 365
Registration date : 09.01.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeTi Toukokuu 06, 2008 8:39 pm

Eli mitä kieliä osaat, ymmärrät ja haluaisit osata?
Jos osaat, miksi ja missä olet sen opetellut. Oliko vaikiaa vaiko helppoa etc. Tajuatte juonen

Tämä neiti osaa sitä perinteistä Suomea. Luonnollisesti. Lisäksi kiitos meidän koululaitoksian, ruotsia. Joka kyllä nyt alkaa uudelleen ihan alusta (huh... Saan opetella perusasiat kunnolla.)
Sitten osaan japania. En nyt mitenkään parhaiten mutta saa sillä lauseita väännettyä (Mr. X kävi eilen mr. Yn kanssa fuji vuorella ja tänään ystävänsä kotona etc) Sitä on nyt 2 vuotta tunneilla tullut käytyä ja iste jotain opeteltua.
Uusimpana tulokkaana listasta löytyy italia! Sitä osaan vain hyvin vähän vielä mutta siitähän se lähtee (perus: mikä sinun nimesi on? olen/minun nimeni on Nana etc)

Sitten satunaisia pikkusanelmia sieltä täältä.

Niin ja unohdin että englantiakin osaan : DDDDD


Viimeinen muokkaaja, Natsue pvm Ti Toukokuu 06, 2008 9:15 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
https://kyoto.palstani.com
overlow
Pienen pieni saippuakupla!
overlow


Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 32
Registration date : 28.03.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeTi Toukokuu 06, 2008 8:49 pm

Itse osaan Suomea kuten luonnollista on. Englanti menee läheskuin toisenä äikkänä. Ruotsia kaiketi osaan mutta tosi huonosti. Ranskasta osaan myös jotain pientä kun se yläasteella kaksi vuotta valinnaisena oli, tosin se on aika pahasti jäänyt jo unholaan, kaverin ranksan kirjaa koitin selata mutten oikein mitään enää tajunnut.

Japania haluaisin oppia, mutta täällä ei järjestetä siihen minkäänlaista opetusta, katsoo nyt jos joskus sitä jonnekkin menisi opiskelemaan. Muit kieliä tässä nyt ei oikein ole mitä osata haluaisin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Roccck_69
Vaahto
Roccck_69


Viestien lukumäärä : 66
Registration date : 16.02.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeTi Toukokuu 06, 2008 8:56 pm

Suomea osaan, mutta siihen se taitaa sitten jäädäkin. No mitä nyt koulussa englantia ja ruotsia on pitänyt opiskella. Ei ne oikein päähän jää varsinkaan tuo ruotsi. Englantia nyt sen verran että ulkomailla juuri ja juuri pärjää. Sitten pakko mainita kreikka! Sitä osaan hyvin vähän, mutta haluaisin osata enemmän, koska käyn usein kreikassa. Se on kiva maa. Japania haluaisin myös opiskella, mutta täällä ei ole siihen mahdllisuutta. Se on harmi.
Takaisin alkuun Siirry alas
overlow
Pienen pieni saippuakupla!
overlow


Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 32
Registration date : 28.03.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeTi Toukokuu 06, 2008 9:02 pm

Roccck 69

Meitä on siis kaksi ketkä ovat japanin opiskelun mahdolisuuden puutteessa vaikka haluiasimme. Olisi niin kivaa jos voisi mutta muo mahdollisuudet täällä suomen maassa siihen taitavat yleisesti olla aika heikot.
Takaisin alkuun Siirry alas
Natsue
Admin
Natsue


Viestien lukumäärä : 365
Registration date : 09.01.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeTi Toukokuu 06, 2008 9:16 pm

Oh Kreikka! Hola ja silleen :p Sitä olisi aivan mahtava osata. Olen kyl vain kerran sielä vieraillut, mutta tykkäsin älyttömän paljon. ^__^

Unohdin listastani enkun kokonaan -__-
Takaisin alkuun Siirry alas
https://kyoto.palstani.com
Syn7h
Vaahto
Syn7h


Viestien lukumäärä : 69
Paikkakunta : Tietokoneesi kovalevyllä >:)
Registration date : 04.04.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeTi Toukokuu 06, 2008 9:46 pm

Minä osaan suomea, välillä.
Ruotsia sen verta että Hur gammal är du, jos tuo nyt edes on oikein? : DD
Englantia melko hyvin, ei nyt ehkä toisena äidinkielenä mutta hyvin kumminkin.
Japania osaan pari lausetta, YAY. Ja ymmärrän joitakin lauseita vaikken oikeasti ymmärräkkään, johtunee animen katselusta.

Mutta etkös sinä ove jtn venäjääkin osaa? vai olenko ymmärtänyt ihan väärin.
Takaisin alkuun Siirry alas
overlow
Pienen pieni saippuakupla!
overlow


Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 32
Registration date : 28.03.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeTi Toukokuu 06, 2008 9:53 pm

Syn7h, olet ymmärtänyt väärin :'D mese nick oli joskus venäläisillä kirjaimilla mutta kaverin toimesta kirjoitettuna, ja kavereita on kyl mitkä osaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Syn7h
Vaahto
Syn7h


Viestien lukumäärä : 69
Paikkakunta : Tietokoneesi kovalevyllä >:)
Registration date : 04.04.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeTi Toukokuu 06, 2008 10:03 pm

Ai no minä ajattelin että osaat sitä si : DD
Mutta niin sitäkin halusin joskus yläasteella opetella mutta ei olis tullu ryhmää, kun se oli valinnais aine.
Takaisin alkuun Siirry alas
Muffin--
Moderaattori
Muffin--


Viestien lukumäärä : 130
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 11.03.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeKe Toukokuu 07, 2008 3:30 pm

Minä osaan suomea (yllätys yllätys) ja tietenki enkkua ja ruottia >D Siinä taitaaki olla ne joita osaan. Opetella haluaisin japania (alotan syksylla sitä opiskelee), koreaa, venäjää ja espanjaa. Espanjaa ehkä jotaki osaan, ku siellä niin monesti oon käyny. Mut tosi vähän >DD
Takaisin alkuun Siirry alas
Roccck_69
Vaahto
Roccck_69


Viestien lukumäärä : 66
Registration date : 16.02.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeKe Toukokuu 07, 2008 3:35 pm

Muffin--, ohoo Espanjaa. Sitä olisi myös kiva osata! Kaunis kieli. Osaan pari sanaa, mutta sillä ei pitkälle pärjää. Kerran olen sielläkin käynyt.
Takaisin alkuun Siirry alas
Natsue
Admin
Natsue


Viestien lukumäärä : 365
Registration date : 09.01.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeKe Toukokuu 07, 2008 6:00 pm

Yllätys, minäkin olen kerran espanjassa käynyt : D
Mutta ystävä asui sielä... joku vuoden. Kuulemma ymmärtää espanjaa muttei osaa puhua.
Italia ja espanjahan ovat aika samankaltaisia?
Ja venäjää olisi kieltämättä mukava osata mutta koreaa en ehkä haluaisi : D En tykkää siitä miltä se kuulostaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://kyoto.palstani.com
Angoisse
Saippua
Angoisse


Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 30
Paikkakunta : Kontiolahti
Registration date : 02.03.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeLa Toukokuu 10, 2008 8:34 pm

Mie osaan puhua sujuvasti suomea, englantia ja unkaria : 3 unkarin kieltä tosin vain sen takia, että isä on Unkarista kotoisin ja haluaa, että miekin osaan puhua unkaria.
Ruotsiahan tulee koulussa opiskeltua, mutta se ei oikeen onnistu. Ja ens vuonna alkaa saksan opinnot : 3
Takaisin alkuun Siirry alas
YaYa
Pienen pieni saippuakupla!
YaYa


Viestien lukumäärä : 114
Registration date : 17.02.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeLa Toukokuu 17, 2008 9:46 pm

Nonhh, listailen tähän sen mukaan miten hyvin osaan.

suomi- vaikkei sitä aina uskokkaan niin kyllä, osaan suomea jopa paremmin kuin englantia. Joskus menee hieman kieli solmuun, mutta sitä varten Word on : ) Eli kirjoittamseeni se ei onneksi pääse vaikuttamaan muuta kuin konsepti-aineissa : < Ainoa este äikän 10-numerolleni T___T

englanti- melkein toinen äidinkieleni. Helppoa kuin mikä, ja eri aksentteja on hauska jäljitellä. Inhoan britti-enkkua, rakastan intialaista korostusta :3

ruotsi- Ja, gillar mycke mycke. On se aika helppoa, puhuuhan sitä...

sindar- jeb, haltiakieli sujuu. Se on iste asiassa tosi helppoa. Jos menee jollekki vaikka englantilaiselle LOTR-fanille puhumaan suomea, niin se kattoo että "OMG, an elf!!" xD Tosin Quenya on se joka perustuu pääosin suomeen, vaikka sindar on melkein yhtä helppo.

japani- hömm, olen vuoden opiskellut, mutta katson silti osaavani enemmän sindaria kuin japania. "Ringo o mittsu kudasai" ei paljoa auta jos Japaniin matkustaa xD Kyllästyin siihen hyvin nopeaa.

Ja sitten osaan joitakin erillisiä lauseita ja sanoja espanjaa, islantia, saksaa, ja ranskaa. Kiitos.
Takaisin alkuun Siirry alas
Muffin--
Moderaattori
Muffin--


Viestien lukumäärä : 130
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 11.03.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeSu Toukokuu 18, 2008 6:03 pm

Minäpäs nyt kirjoitan uudestaan! Viime aikoina olen innostunut viittomakielestä!! Että se on kivaa >DDD ja osaan jo suurimman osan kirjaimistakin. :3
Takaisin alkuun Siirry alas
YaYa
Pienen pieni saippuakupla!
YaYa


Viestien lukumäärä : 114
Registration date : 17.02.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeSu Toukokuu 18, 2008 6:14 pm

Hee, mie osaan kans viittomakieltä! 8D Olen sen partion puolesta opetellut, osaan aakkoset ja irrallisia sanoja, kuten ilta, koti, poliisi yms. Osaan myös morse-aakkoset ulkoa, ja joskus osasin lippuviestintää, mutta se on jo unohtunut.
Takaisin alkuun Siirry alas
~morrigan~
Vesi
~morrigan~


Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 09.01.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeTo Toukokuu 22, 2008 12:43 pm

Voin nyt ilmottaa, et mä en ainakaan osaa japania V______V
Tai no, oon sitä väkisinkin oppinut, mut ens vuonna aattelin sit mennä aikuislukioon japaninkursseille...
Kunnolla osaan, suomea, englantia ja ruotsia, lisäks oon opiskellu ranskaa kasilta. Ja portugalia puhun, kun vaari on sieltä kotoisin. Lisäks osaan sanoo hepreaks etten puhu hepreaa >DD
Takaisin alkuun Siirry alas
Roccck_69
Vaahto
Roccck_69


Viestien lukumäärä : 66
Registration date : 16.02.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimePe Toukokuu 23, 2008 8:41 pm

YaYa.. mitä mitä!! Osaat sindaria..! Miten sitä olet opetellut???
Takaisin alkuun Siirry alas
YaYa
Pienen pieni saippuakupla!
YaYa


Viestien lukumäärä : 114
Registration date : 17.02.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimePe Toukokuu 23, 2008 9:16 pm

Ihan lukemalla LOTRin liitteet, ja elokuvan lainit, kaikki LOTRissa esille tulleet lausahdukset ja laulut ja olen nettikurssia käymässä~~ Tengwarkin sujuu jo jotenkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Violet
Saippua
Violet


Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 14.09.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeMa Syys 15, 2008 10:09 pm

Minäkin joskus yritin haltiakieltä opetella. Poimin suurimman osan LOTRista, osan roolipeleistä jne. Sen opetteleminen sitten kyllä vähän jäi... Erittäin hyvä kirja asiasta kiinnostuneelle on sellainen punainen lärpätin kuin The Languages of Middle Earth.

Ööh. Suomea puhun. Englantia lähestulkoon toisena äidinkielenä kun asuin ennen jenkeissä. Ja nyt on koulussa lähes kaikki tunnit englanniksi.

Sen lisäksi ruotsi sujuu hyvin, vaikka sanavarastoa ei niin paljon olekaan. Luen ruotsiksi kyllä silloin tällöin kirjoja korjatakseni asiaa.

Saksaa opiskelin 7 vuotta, mutta tällä hetkellä en muista siitä sanaakaan. Hankaloittaa kun on tässä jaksossa ruotsia eikä lainkaan saksaa. Ehtii kaikki tieto kadota päästä.

Ranskaakin luin koulussa pari vuotta. Sitä lukee ja ymmärtää kohtuu hyvin, mutta en varmaan osaisi muodostaa yhtään pidempiä lauseita.

Lisäksi olen yrittänyt itseopiskella japania (osasin joskus hiraganat ja katakanat, mutta niistäkin jäljellä enää rippeet), espanjaa (sujuu kohtuu hyvin. Voisin varmaan käyttää jollain matkalla), irlantia (ihan mahdoton kieli. Ääntäminen pirun vaikeata!) ja eestiä (kaveri koitti opettaa). Hmm... Olikohan mitään muita? Ei nyt tule mieleen.

Mulla tosiaan yleensä lopahtaa tämä itseopiskelu alkuunsa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Natsue
Admin
Natsue


Viestien lukumäärä : 365
Registration date : 09.01.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeTi Syys 16, 2008 9:54 am

tarkistin jmuuten paripäivää sitten. Aloitin japaninopiskelun 2006
Takaisin alkuun Siirry alas
https://kyoto.palstani.com
YaYa
Pienen pieni saippuakupla!
YaYa


Viestien lukumäärä : 114
Registration date : 17.02.2008

Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitimeSu Loka 19, 2008 2:04 pm

Ha, nyt tänne sellainen inhottava lisäys, että nyt sitten sujuu ranskakin. Aloitin tänä vuonna lukemaan koulussa, ja me edetään valonnopeudella! Lukion kirjat käytössä, ollaan nyt jo käymässä samoja asioita kuin kaverini joka on opiskellut jo viis vuotta @.@

Hei kato perhana, uus käyttäjä! Pedich Edhellen? : )
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kielitaitonne Empty
ViestiAihe: Vs: Kielitaitonne   Kielitaitonne I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kielitaitonne
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kyoto :: Yleiset :: Yleinen-
Siirry: