Kyoto
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kyoto


 
PääsivuHakuLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Sairaudet

Siirry alas 
+4
Bad_Alice
Muffin--
Raphael
overlow
8 posters
KirjoittajaViesti
overlow
Pienen pieni saippuakupla!
overlow


Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 32
Registration date : 28.03.2008

Sairaudet Empty
ViestiAihe: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeMa Huhti 21, 2008 12:52 pm

Oletteko usein kipeänä tai onko kenties jotain pitkäaikaista sairautta? Entä onko tuttavillanne jotai pitkäaikaisia sairauksia tai kulkeeko suvussa jokin perinnöllinen sairaus? Kaikkea mahdollista sairauksista siis.

Itseeni tässä juuri iski flunssa ja sängyn pohjalla olen. (tämäkin kännykällä kirjoitettu) Olen kyllä aikaisemmin ollut tosi harvoin kipeä korkeintaan kerran vuodessa, mutta nyt tuntuu että saan jokaisen mahdollisen taudin mikä on liikkeellä. Vastustus kyky ilmeisesti jostain syystä heikennyt.

Mitään pitkäaikais sairauksia minulla ei ole ainakaan tiettävästi eikä suvussakaan liiku. Ainakaan äitin puolella ei mitään ole isän puolella en tiedä jos siellä on. Isän puolta vaan vaikea tietää kun en isääni ole ikinä nähnyt.

Muutaman diabeetikon kyllä olen elämäni aikana tuntenut. Nykyään enää yhden joka on äitini mies ystävä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeMa Huhti 21, 2008 8:40 pm

Mie sairastelen kyllä ihan jatkuvasti~
joko on kuumetta, räkätautia, oksennustautia, pahaa oloa muuten vaan, nuhaa, tai pientä lämpöä~

toki olen nämä perus-sairaudet käynyt läpi, kuten esimerkiksi; angiina ja vesirokko~

Tietääkseni suvussamme ei kamalasti mitää sairauksia liiku, mitä yt vähän jotain verenpaineeseen liittyvää ja ehkä hieman diabetesta~
itseeni kumpikaan ei ole vielä tunkeutunut, mutta katsellaan nyt kun vanhemmaksi tässä kasvan~

// oma serkkuni, jotain arviolta 3 vuotta, sairastui diabetekseen vuosi sitten. O_____o'

// tai joo, lasketaanko masennus sairaudeksi?


Viimeinen muokkaaja, Kuroi pvm Ti Huhti 22, 2008 7:43 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Raphael
Saippua
Raphael


Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 10.01.2008

Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeMa Huhti 21, 2008 9:08 pm

Olen yllättävän terve ihminen, vaikka nuha onkin aika krooninen juttu. En oikein tiedä mistä se johtuu, mutta luulen jo, että voisi olla syytä käydä lääkärillä. Ei sillä, että se kovasti elämää haittaisi, mutta jos se vaikka olisi jotain allergiaa, niin siihenhän voisi vaikka olla lääkkeitä... Tai jotain. Mitään siitepöly/heinä/tms-allergiaa minulla ei pitäisi kuitenkaan olla, tiedä sitten mitä huonepöly voi aiheuttaa...

Alettuani kasvissyöjäksi vuosia sitten olen ollut paljon terveempi ja sairastellut huomattavasti vähemmän. Kyllä joka talvi tulee kurkkukivusta kärsittyä muutamaan otteeseen muutaman päivän kerrallaan, ja erityisesti talvella se nuha sahaa parempaan ja huonompaan suuntaan, joskus harvemmin saattaa yskäkin käydä. Pikaisen mietinnän perusteella tulin tulokseen, että kuumetta olisi viimeksi ollut 2003 ja esim. vatsatauti viimeksi... 2001? Jotain sinnepäin.

Jotain outoja juttuja tosin on ollut. Muutama vuosi sitten iski yhtäkkiä semmoinen juttu, että alkoi olla vaikea hengittää. Sain nenän kautta henkeä, mutten kunnolla suun kautta. o__O Vähän... epäloogista melkein. Silloin tosin oli vähän nuhainen olo, mikä ei helpottanut sitä nenän kautta hengittämistä. Kun lopultä pääsin lääkäriin, ei sielläkään osattu selvittää mikä oli vikana, mutta saamani antibioottikuuri auttoi. Niin, ja lääkäri "antoi luvan" olla puhumatta. Periaatteessa pystyin puhumaan, mutten kovasti viitsinyt, kun epäilin sen kuulostavan muista vähän epämiellyttävältä, kun kuulostin puhuessani siltä kuin tukehtuisin.

Tällä tiedolla en tiedä suvussani olevan mitään periytyviä sairauksia, ainakaan järin lähellä. Kuolemaan johtaneet taudit (tai ei-vielä-kuolemaan-johtaneet) ovat vähän itseaiheutettuja elintasosairauksia. Näin ollen kyllä sydän- ja verisuonisairauksia ja diabetesta löytyy. Mutta esim. rintasyöpää en tiedä kenenkään sukulaisen sairastaneen, mikä on edes jossain määrin helpottavaa, vaikkei tietysti takaa mitään...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://ra-phael.livejournal.com
Vieraili
Vierailija




Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeMa Huhti 21, 2008 10:53 pm

Mää en oikiastaa oo usiasti sairas. Mulla tulee vaa sellasia kausia, että oon vähä usiammi kipiänä. Sillo ku oon sairas, ni oon korkeintaa kolome päivää ja seki o harvinaista. Monesti oon päivän sairas ja sitte oon jo terve.
Suvussa ei kule mitää sairauksia, muutaku nää "tavalliset" sydän- ja verisuonisairauvet mun tietääkseni.

Ite en mistää pitkäaikasesta sairauvesta kärsi. Tunnen muutaman diabeetikon, yhen keliaatikon, yhen jolla o aivokasvain ja on näitä muutamia. Ikävä kyllä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Muffin--
Moderaattori
Muffin--


Viestien lukumäärä : 130
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 11.03.2008

Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeTi Huhti 22, 2008 6:21 pm

Minä en oo yleensä muuten kipee mutta mulla on kurkunpään tulehus ainakin 5 kertaa vuodessa. Mutta se taas johtuu siitä että mulla oli pienenä kurkussa jotain vikaa.

Sitte mulla on myös keliaakia 8'D Paitsi se ei kyllä oikeestaan ole edes sairaus ^^'

Suvussa on ainakin 2 ihmisellä ollu syöpää, mutta ei ainakaan omaan tietooni oikeastaan muuta ole tullut..
Takaisin alkuun Siirry alas
Bad_Alice
Vaahto
Bad_Alice


Viestien lukumäärä : 40
Ikä : 37
Paikkakunta : Neverland
Registration date : 13.01.2008

Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeTo Huhti 24, 2008 10:40 am

voii.
onko kukaan kuullu sellasesta kun fibromyalgia?
ei varmaan, yleensä ei ole. no googlettakaa.
mun kohdalla se tarkottaa kipua 24/7 jaloissa, käsissä, selässä ja joskus päässä. ei kuitenkaan mitään mitä ei oppis sietämään ajan kanssa. joskus on huonoja päiviä mutta yleensä pystyn elään päivittäistä elämää ihan normaalisti.
väsyttää koko ajan koska mä rentoudu nukkuessa tarpeeks. ja mun käsivoimat on aika heikot eikä mulla ole tasapainoa.
joskus otan buranaa pahimpiin kipuihin ja joskus lääkäriltä saan unilääkettä jotta saan nukuttua mut periaatteessa ei tähän ole mitää lääkettä. joihinkin asioihin pitää vaan tottua.

no se mikä ei tapa se vahvistaa, eiks vaan? ^^
Takaisin alkuun Siirry alas
http://p2.foorumi.info/mussukkafoorumi/index.php
Vieraili
Vierailija




Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeTo Huhti 24, 2008 12:29 pm

Minullapa löytyy ainoastaan tavallista flunssaa, kuumetta jaa.... oksennustautia sillointällöin.

Pysyviä tauteja minulla taas ei ole kuin isältä peritty migreenitauti~<3
(Myös masennus, jos se lasketaan)

Eli minun kohdallani se on otsasta leviävää kipua, joka tuntuu pirstovan mielen kuin taltalla hakkaisi, huimausta, aistiharhoja, jopa hengitysvaikeuksia, oksentelua, sekä mahakipua.
Mutta kaikki se alkaa aina pääkivusta, koko isän suvulla on tämä sama ongelma.
Ja muita nyt ei taidakkaan olla, aika hyvä vastustuskyky minulla on 8D

Migreenitaudin lisäksi suvussani on (äidinpuolelta) sydän-ja verisuoni tauteja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Angoisse
Saippua
Angoisse


Viestien lukumäärä : 23
Ikä : 30
Paikkakunta : Kontiolahti
Registration date : 02.03.2008

Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeLa Huhti 26, 2008 7:51 pm

Miulla ei onneksi ole minkäänlaisia pysyviä/jatkuvia sairauksia ainakaan toistaiseksi todettu .
Muuten kyllä on aina sillointällöin jotain randomsairauksia, kuten flunssaa, kurkkukipua, oksennusta .. onneksi niitäkään ei ole turhan useasti .

Äiti taas on hirveä tautipesäke . Siltä löytyy kilpirauhasten liikatoimintaa, allergioita, astmaa ja kaikkea muuta . Mie vaan toivon, että miulle ei tuu vanhetessa mitään tuollaisia .
Isällä taas on todettu lievä masennus .
Onneksi mie oon säästyny noilta ainakin toitaiseksi : D

Hmmm ja niin . Miun Lontoonreissu meinas peruuntua sen takia, että äidillä epäiltiin olevan joko veritulppa tai jonkinlainen munuaissairaus . Onneks nuo epäilykset oli kumminkin turhia<3
Takaisin alkuun Siirry alas
overlow
Pienen pieni saippuakupla!
overlow


Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 32
Registration date : 28.03.2008

Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeLa Huhti 26, 2008 8:22 pm

Bad_Alice, kuulostaa aika inhottavalta tuo sinun tautisi, mutta hyvä jos jotenkin olet tottunut. Itselleni vähän tuntuu oudolta että tuollainen sairaus voi edes olla olemassa, mutta kyllä se on uskottava
Takaisin alkuun Siirry alas
Natsue
Admin
Natsue


Viestien lukumäärä : 365
Registration date : 09.01.2008

Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeLa Huhti 26, 2008 10:28 pm

Noniin Nana kantaa kortensa kekoon, ja aloitankin sanomalla että: Syn7h sanoo väh. kerran päivässä että olen koheli.
Kyllä. Minä hypin pompin, sählään ja vahingossa aina tapan itseni siinä sivussa. Eli olen hyyyyyyvinkin riskialtis.

Migreeni tulee äidin äidiltä. Hypännyt oman äitini välistä. Kiva. Tälläinen ennakkoperintö täällä meillä.
Lisäksi omaan hyvin heikon vastustuskyvyn (tämänkin pitäisi jessen hyvin jo tietää) ja olen sen takia kipeä noin... kerran viikossa (tarkoitan että kurkkuni on kipeä väh. kerran viikossa. tms)
Puen päälleni kunnolla tai en, niin olen silti kipeä.
Lisäksi minulla on laktoositon ruokavalio enkä syö lainkaan kalaa. Missään muodossa : D
Jaa minäkö muka ongelmatapaus? ^^'''' Lisäksi minun oikeaa kättä vaivaa joku, josta ajattelin kohta lääkäriin mennä. Että siitä kertoilen lisää mikäli jotain ilmaantuu.
Anemiaa epäiltiin vuosi sitten ja anorektikoksi on luultu luokat 1-7
Nyt olen kuulemma silti alipainoinen -__-

Sitten näihin muissa oleviin sairauksiin.
Minun kaverillani on keliakia, toisella kaverilla on sellainen settijuttu (en tiedä tarkasti, lääkäritkään eivät tiedä. Tyyppi on käynyt nyt parisen vuotta testeissä) Tyypillä on koko ajan päänsärky. Siis ihan kokoajan. Eivät enään buranatkaan auta.
Useilla ystävillä myös migreeni.

Alice kuulostaa inhottavalta : /// Kestikö kauan tottua asiaan?
Takaisin alkuun Siirry alas
https://kyoto.palstani.com
YaYa
Pienen pieni saippuakupla!
YaYa


Viestien lukumäärä : 114
Registration date : 17.02.2008

Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeLa Huhti 26, 2008 10:38 pm

Minä sairastan ihan liian vähän. En tiedä mitä tässä pitäisi tehä, nuolla ovenkahvoja tai muuta, että sais ees pienen nuhan >:T
Ja silloin ku mulla tulee joku flunssa, siitä seuraa AINA korvatulehdus. Sitten mennään arvauskeskukseen (terveyskeskus) ja ne antaa huonot lääkkeet vaikka aina pyydetään ne vahvimmat, sitten niitä vedetään viikko eikä olo kohene. SITTEN puhkeaa tärykalvo ja mätää valuu litratolkulla. Sitten mennään hakemaan ne vahvemmat lääkkeet joita ne ei suostunu heti alkuun antamaan. Sitten korva vuotaa n. viikon ja suihkussa pitää olla sinitarraa korvassa ettei vesi pääse pään sisään.

Hiphei.
Takaisin alkuun Siirry alas
overlow
Pienen pieni saippuakupla!
overlow


Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 32
Registration date : 28.03.2008

Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeLa Huhti 26, 2008 11:03 pm

YaYa itselläni muuten on sama ongelma että flunssaa aina seuraa korvatulehdus, kuumeista flunssaa siis. Sitten ole n alilämpöinen että usein miten flunssassa menee lämpö alas kuin ylös.

Nana, tuosta tulikin mieleen. minulla vähän sama homma pienenä ollut. Lääkäri kysyi äitiltäni että mitä syön ja äiti sano et iha n normaalia koti ruokaa ja sit se lääkräri kauheena tenttas eikä uskonu et syön kunnolla, sitten vasta usko kun veriarvoit olivat kohillaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Bad_Alice
Vaahto
Bad_Alice


Viestien lukumäärä : 40
Ikä : 37
Paikkakunta : Neverland
Registration date : 13.01.2008

Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeTi Huhti 29, 2008 7:25 pm

overlow kirjoitti:
Bad_Alice, kuulostaa aika inhottavalta tuo sinun tautisi, mutta hyvä jos jotenkin olet tottunut. Itselleni vähän tuntuu oudolta että tuollainen sairaus voi edes olla olemassa, mutta kyllä se on uskottava

jep totta se on eikä siinä auta muu ku elää sen kans ^^
Täällä lisää: http://www.poliklinikka.fi/?page=4925436&id=0504304
Takaisin alkuun Siirry alas
http://p2.foorumi.info/mussukkafoorumi/index.php
Syn7h
Vaahto
Syn7h


Viestien lukumäärä : 69
Paikkakunta : Tietokoneesi kovalevyllä >:)
Registration date : 04.04.2008

Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitimeMa Elo 25, 2008 2:16 pm

Minulle tuli tänään nuha >:/
Piiitkästä aikaa, minen ikinä ole mitenkään kipiä.
Mutta tota, veren sokeriarvot on vähä koholla ollut aina. Varmaan joku 80% verestäni sokeria.. ja kolalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä...


Ja nana on koheli! : D
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Sairaudet Empty
ViestiAihe: Vs: Sairaudet   Sairaudet I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sairaudet
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Kyoto :: Yleiset :: Yleinen-
Siirry: